Keresés ebben a blogban

2012. augusztus 14., kedd

Strandolás


Sylten 40 km-es összefüggő homokos tengerparti strandszakasz van.
Az itteni hőmérsékletet figyelembe véve nyáron is maximum 18 fokos a víz, de ez nem rettenti meg az itt nyaralókat, hogy a vízben rohangáljanak, ússzanak. Már értem a német turistákat, amikor a 20 fokos Balatonra azt mondták, hogy meleg.
A parton az északi tengerekre jellemző kétszemélyes fonott strandkosarak sorakoznak, ezek megvédenek a széltől, el lehet bennük kicsit bújni a tömeg elől, és nem a homokban kell feküdni.
Bár strandtörölközős fürdőzőből is sok van, a legtöbben nem sajnálják a napi 15 eurót egy ilyen kosárért. Ha újat szeretnénk venni, az kb. 800 Euro lenne.


És hogy fürödtem-e a 17 fokos vízben? Természetesen igen, hiszen ha már itt vagyok, mindent kipróbálok. Kint 27 fok volt, így viszonylag gyorsan megszáradtam, és visszaadhatatlan élmény kifelé úszni a fagyos vízből a homokos dűnék felé, ahol már látom a saját törölközőmet. A megszokott, csak lebegek a tengervízen élményemet most kihagytam, mert ha nem mozogtam, úsztam folyamatosan, akkor fáztam rendesen.
Az ár-apály miatt folyamatosan költöztek hátra a törölközőn napozó emberek, mert a víz egyre több teret követelt magának a partszakaszból.

A strandok egy része a ruhamentes övezet, a szabadstrandokon sem ritka, ha szembejön egy meztelen öregember vagy nénike. Nekik ez teljesen természetes, én még birkózok az élménnyel. Igyekszem nem beléjük botlani, de akár a hotel előtti sétány alatt is látni világító meztelen hátsókat. Is.
A fotók átlagos strandon készültek, ne is keressétek őket.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése