Keresés ebben a blogban

2012. augusztus 9., csütörtök

Forró nyár



Sylten az időjárás elég kiszámíthatatlan. A prospektusok is szépen körülírják; a szeszélyes, vibráló, változatos, különleges klímájú kifejezésekkel találkoztam már
Bár a legmelegebb nyári hónapban járunk, este néha már bekapcsoljuk a fűtést. Néha napokig 25-30 fok van, és nem esik az eső, aztán egyszer csak 15-20 fok lesz, éjszaka meg ennél is kevesebb. A felhők olyan gyorsan vonulnak át felettünk, hogy észre sem veszem, ha elered az eső. A szél is minden nap fúj. A hotelban a személyzeti bejáratnál minden reggel kiírják a szél sebességét, az eső esélyének százalékát, a hőmérsékletet és a páratartalmat. Ez ugyanolyan fontos infó, mint hogy mennyire telített a hotel, hány vendég van.
Persze, hogy áztam már meg, mert ragyogó napsütésben indultam el sétálni, aztán a tengerparton rámszakadt az ég. Mire berohantam volna a piacra, addigra meg ismét sütött a nap. Csak vizes lettem.
Az esernyő, esőkabát napi kellék, ugyanúgy, mint a strandpapucs és a törölköző. A biciklizőket sem nagyon zavarja, ha esik, csak tekernek tovább a dűnék között.

Nekem a balatoni nyarakhoz képest kissé hűvösebb az idő, de a naplementék és a viharok itt talán még szebbek, mint otthon. Olyan villámlások és mennydörgések vannak, hogy talán a föld is beleremeg. A tenger kékje pedig annyi árnyalatát mutatta már meg, hogy elképzelni sem lehet ennyi színt.
Ha dolgozunk, akkor nem bánjuk az esőt, de a szabadnapokon azért mégis csak jobb napsütésben felfedezni a környéket.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése