Keresés ebben a blogban

2012. augusztus 17., péntek

A ház, ahol élünk

A sylti Mitarbeiter Haus nem egy hotelszerű kollégium, hanem egy új építésű-2 éves- lakópark 12  lakásos társasházakkal. Minden lakáshoz erkély vagy terasz tartozik, lakásonként 2 szoba, egy konyha és egy zuhanyzós fürdő, meg egy előtér. Nagyjából be van bútorozva, a konyha teljesen felszerelt, de edényeket, ágyneműt, tévét nekünk kellett hozni.
Esténként a teraszon tudunk vacsorázni, kb két méterre tőlünk vadnyulak ugra-bugrálnak a kicsi erdősáv szélén. Most szoktatjuk őket kicsit közelebb, reggelre néha elcsenik a fa tövébe rejtett répát, almát.

A lakóparkban van egy közös mosóhelyiség, itt 2 Euró egy mosás, ami nem túl olcsó, de ugye a világ egyik legdrágább szigetén vagyunk, ahol átlagosan 2 millió Euro egy ház. Hát, jó pár szezont le kell húzni, hogy saját házam legyen itt, addig is örülünk a bérleménynek, és annak, hogy a világ egyik legszebb szigetén élhetünk.
A hotel tényleg két perc sétára van, a tenger pedig háromra.
A szabályok a lakásokra is egyértelműek, a házirend alapján este tíz után nem lehet hangosan zenét hallgatni, bulizni. Aki ezt megsérti, annak a rendőrség lesz a látogatója, másnap pedig fegyelmit kap. Nem kivétel a szülinapi buli sem, a második napunkon példa is volt erre. A fegyelmit a lakás bérlője kapja, neki kell a többieket hazaküldeni.
A házak napelemes tetővel vannak ellátva, azon sem csodálkoznék, ha kisebb szélkerekeket tennének közéjük, a környezettudatosság nagyon működik a németeknél is.
A szemetet természetesen szelektíven kell gyűjteni, mind a lakásban, mind a hotelszobákban.
Itt a műanyag üdítős flakonokért 25 centet adnak a boltokban, van olyan kolléga, aki minden nap hazaviszi ezeket a hotelből. Jó kis summát bezsebelve ezzel.
A munkaszerződés feljogosít arra, hogy sylti szigetlakó kártyát kapjunk, ezt kb. öt perc alatt készítették el nekünk a hivatalban. Olyan, mint az otthoni személyi, színes fotós kis plasztik kártya, amit a helyszínen nyomtattak, azonnal a fotózás után. A rendszerük automatikus összeköttetésben van a postával is, így már kaphatunk levelet is a saját postaládánkba, és ingyen strandolhatunk, kedvezményesen kölcsönözhetünk biciklit.
Hivatalosan is sylti lakók lettünk. Egy darabig maradunk.